Publicat în Carti, Uncategorized

Sa nu ma parasesti – Kazuo Ishiguro

Cu multi ani dupa ce a parasit scoala si si-a inceput meseria de asistenta/ingrijitoare Kate isi aduce aminte de anii copilariei si de relatia sa cu prietenii ei cei mai buni Ruth si Tommy. Au crescut impreuna intr-o scoala unde erau invatati cat de importanta e viata, cat de speciali sunt ei si cat de importanti pentru societatea in care vor intra intr-o zi. Dar acea copilarie ferictia ii va bantui oarecum tot restul vietii, pentru ca incet, incet isi dau seama de ce sunt speciali si care este de fapt rolul lor in societate. Toate astea sunt redate in carte printr-o serie de amintiri din diverse momente ale copilariei pe care Ruth le prezinta.

Acest rol in societate este sugerat inca de la inceputul carti dar oarecum niciodata spus cu claritate. Cititorul isi imagineaza pe parcursul cartii tot felul de scenarii, intai despre scoala unde sunt ei, ce fel de scoala este, de ce, ce se intampla cu copii, de ce sunt ei acolo. Iar mai apoi presupunerile incep si pentru rolul personajelor. Cum totul este sugerat si nu explicat, cartea este antrenanta, vroiam tot timpul sa citesc mai departe sa vad, poate totusi voi afla care este de fapt deznodamantul. L-am aflat, dar pe ultima pagina a cartii.

7 gânduri despre „Sa nu ma parasesti – Kazuo Ishiguro

  1. Suna tentant ;))
    Si mie imi plac cartile care te tin in suspans pana la ultima fila, mai ales cand ai de-a face cu un autor talentat.
    O sa citesc si eu cartea [dar in vacanta, pe care abia o astept 8->]

  2. Da, chiar e interesant, si subiectul si felul cum scrie. E prima carte pe care am citit-o de el si sincer am cazut peste ea intamplator, nu stiam la ce sa ma astept. Dar mi-a placut si o sa aprofundez probabil. Am mai vazut prin librarii si alte cateva carti scrise de el.

  3. Chiar m-a lovit in moalele capului cartea 🙂 Pozitiv vorbind, desigur. Am scris si eu despre ea. Sunt curioasa cum o sa fie filmul 😛

Lasă un răspuns

