Publicat în Uncategorized

Le muguet du 1er mai

Si francezii au un fel de martisor al lor. Pe 1 mai in Franta se ofera lacramioare. Le gasesti nu numai in florarii si in piete ci si pe strada, trotuarele sunt pline de oameni care vand lacramioare.

In primul an in Franta initial am fost trista ca nu am vazut ghiocei spre sfarsitul iernii. Ba chiar mai mult, am intrebat in stanga si in dreapta pentru ca am vrut sa imi cumpar si o parte din oamenii intrebati s-au uitat la mine ciudat cand intrebam de aceste flori. Pareau sa nu fi auzit de ele pana atunci. Apoi evident, de 1 martie m-am gandit la martisoare, dar cum prieteni romani inca nu prea aveam, a trebuit sa ma multumesc cu niste felicitari virtuale primite de la prietenii din Romania. Si apoi…a venit 1 mai. Eu deja uitasem de traditiile romanesti de primavara si ma resemnasem oarecum. Era frumos afara si am iesit sa ma plimb. Strazile erau pline de oameni care vindeau lacramioare. Ba chiar mai mult, cand m-am intors acasa (in camin, mai precis) una din prietenele mele ma astepta cu un buchet de lacramioare. Ea este si cea care apoi mi-a povestit despre traditia francezilor. Am fost incantata de traditia asta nu doar pentru ca m-a facut sa ma gandesc la cele romanesti ci si pentru faptul ca lacramioarele sunt florile mele preferate.

Apoi am incercat sa inteleg un pic traditia si originile ei si am aflat ca in „limbajul florilor” lacramioarele sunt cele care aduc fericirea. Ele sunt considerate un talisman norocos si sunt oferite ca sa poarte noroc pe intreaga durata a anului. De ce tocmai 1 mai? Pentru simplul motiv ca este perioada in care lacramioarele infloresc. O veche poveste cu regi spune ca prin 1500 regele Charles IX a hotarat sa ofere femeilor de la curtea regala lacramioare pentru a le purta noroc. Gestul a fost apoi repetat de lumea de la curte si astfel s-ar fi ajuns la o traditie.

Chiar daca nu cred ca voi oferi cuiva lacramioare anul asta, o sa incerc sa gasesc un buchetel pentru mine, sa imi aduca noroc 🙂 dar si sa miroasa frumos in casa.

Lasă un răspuns

