Publicat în Uncategorized

Cu specific nemtesc

Anul trecut am facut „naveta” intre Paris si Berlin utilizand aproape toate mijloacele de transport (tren, avion, autocar). Mi s-a parut distractiv dar si un pic enervant sistemul de plata al toaletelor pe autostrada, de cum intri in Germania. Enervant pentru ca daca tot intri in barul, restaurantul respectiv si iti cumperi de acolo o cafea si un sandwich sau oricum, ceva de mancare, si le faci vanzare de ce sa mai platesti si toaleta? Nu sunt obligati prin lege ca si in Romania sa aiba toaleta daca servesc mancare? Distractiv pentru ca te duci la toaleta, bagi moneda de 50 de centi in aparat si iti iese „bonuletul”. Totul este automatizat. In plus, bonuletul de 50 de centi folosit la toaleta il poti apoi folosi sa platesti parte din ceea ce iti cumperi de la restaurant/cafenea. E bine de stiut deci ca intai se merge la baie si apoi se merge la cumparat diverse. 🙂 Mi-am zis totusi ca oricum iesi mai ieftin platind intrarea la toaleta si avand autostrada gratis, nu ca in Franta unde autostrada costa o gramada de bani.

Cand am ajuns in Berlin si am iesit la un suc am vazut insa ca si in oras, in baruri si restaurante treaba cu toaleta e lafel. Le faci vanzare si bei muuuulta bere (ca doar esti in Germania), apoi le mai faci „vanzare” si cand trebuie sa mergi la baie. Ca in fata toaletei sta o tanti in capotel alb sau bleu care iti zica ca costa 20, 30 sau 50 de centi si abea dupa ce i-ai platit iti inmaneaza hartie igienica (bine, nu chiar de fiecare data, dar oricum).

Lasă un răspuns

