Publicat în Carti, Uncategorized

Books

Imi plac cartile, deci implicit, imi plac anticariatele. Si Parisul are atat de multe incat e o placere sa te plimbi si sa te pierzi prin ele. Nu vorbesc de cele de pe malul Senei unde poti gasi editii foarte vechi de carti, reviste de acum 50 de ani si mult pre multi turisiti dand tarcoale. Ci de anticariatele simple, mici sau mari librarii cu preturi atat de mici ca iti vine sa pleci de acolo cu cat de multe carti poti duce. Cele in care am ajuns de data asta sunt cel de langa Bastille, deschis vara trecuta si cu jumatate din carti la numai un euro si cel de pe Saint Michel, unde pe cateva etaje sunt insirate carti si DVD-uri dar si viniluri si casete. E lafel de placut sa te pierzi printre carti in uriasele Gilbert Joseph si FNAC. E atat de multa agitatie acolo, printre miile de carti, incat cred ca daca ai timpul necesar poti sa citesti o carte acolo, pe loc fara ca cineva sa isi dea seama sau sa iti faca observatie.

De altfel una din prietenele mele a si facut deja incercarea.Doar ce iesise volumul 6 (cred) din Herry Potter. Cartea, pe langa faptul ca la prima editie, pusa in vanzare la aceiasi data in mai multe tari, costa 30 de euro era si foarte mare si voluminoasa, foarte incomod de trannsportat pentru a putea fi citita in metrou sau in autobuz. Asa ca prietena mea, in decurs de o saptamana a mers de mai multe ori la Gilbert Joseph si a citit cartea in livrarie.

Toate astea ca sa ajung la lista de carti cu care ma intorc din Paris:

Le testament français – Andrei Makine

Presque rien sur presque tout – Jean D’Ormesson

Manon Lescaut – Abbé Prévost

Sexe, diamants et plus si affinités – Lauren Weisberger (da, stiu e comerciala si nu tocmai cea mai intelectuala carte ca lectura, dar pentru vacanta am zis ca merge…)

Si daca tot sunt in vacanta, in vacanta am citit:

Dial M for Merde – Stephen Clarke

Tre madri – Sonia Lambert

La route – Cormac McCarthy

2 gânduri despre „Books

  1. si „Testament francez” mi-a placut si „Manon Lescaut”.
    de Jaen d’ormesson nici n-am auzit. caut pe net sa vad ce-i cu el 🙂

  2. Wiki despre Jean d’Ormesson

    http://fr.wikipedia.org/wiki/Jean_d'Ormesson

    In mare e membru al Academiei franceze si e foarte bine vazut in Franta. Si scrie bine. Mie imi place.
    Manon Lescaut e una din cartile care zic de niste ani buni „vreau sa o citesc, trebuie sa o citesc” si uite ca inca nu am apucat, dar acum o am deci cred ca va fi mai simplu 🙂

Lasă un răspuns

