Publicat în Uncategorized

Cartierul chinezesc

Intr-o viata anterioara am trait probabil undeva in Asia daca ma gandesc la cat de mult imi place mancarea lor, la cat de distractive mi se par traditiile lor si la cat de interesante mi se par limbile pe care le vorbesc. Este deci de la sine inteles ca o vizita la Paris include si o dupamiaza macat in cartierul chinezesc.

Ceea ce este interesant la Paris este ca de fapt are un mare cartier chinezesc si doua oarecum mai micute. Cred ca adevaratul cartier chinezesc, cel cunoscut de toata lumea, din arondismentul 13 este primul care a existat (am citit undeva mai demult ca aici se afta cea ai mare comunitate chineza din Europa). Si ca apoi celelalte doua (unul in arondismentul 3 si unul in zona Belleville) s-au creat neoficial prin simplul fapt ca acolo locuiesc un numar ceva mai ridicat de asiatici. Cel din arondismentul 3 este mai degraba cunoscut prin magazinele chinezesti care se gasesc acolo si unde poti gasi vrute si nevrute. Nu stiu cat de multi dintre cei care muncesc acolo si locuiesc acolo. Iar cel din zona Belleville nu cred ca poate fi considerat cartier chinezesc pentru ca este zona din Paris unde gasesti cele mai multe minoritati, cei mai multi straini. Eu am zis tot timpul despre Belleville ca daca iei o persoana, o legi la ochi si o duci acolo, fara sa ii zici in ce tara sau in ce oras este nu va fi capabila, cand o vei dezlega la ochi sa zica unde se afla.

Cartierul chinezesc in care mi-am propus eu sa ajung este cel din arondismentul 13. Pe langa multele restaurante chinezesti, vietnameze, cambodgiene se pot gasi si supemarketuri numai cu produse asiatice dar si magazinase tipic chinezesti cu bibelouri si „Budha” de toate formele, marimile si culorile si tot felul de alte ornamente si decoratiuni asiatice. Perioada cea mai buna din an pentru o plimbare pe acolo este evident, anul nou chinezesc, cand totul este imbracat de sarbatoare si cand pe strazi organizeaza o adevarata parada.

Lasă un răspuns

