Publicat în Uncategorized

1 aprilie

Imi place conceptul de 1 aprilie – ziua pacalelii. Imi plac si persoanele cu imaginatie care de fiecare data vin cu idei nastrusnice de pacaleli pentru aceasta zi. Din pacate nu ma numar printre ele, nu am stiut niciodata sa inventez o pacaleala credibila si cu atat mai putin sa o pun in practica.

Imi aduc aminte si acum cu ce admiratie il priveam pe tata, care, in fiecare an de 1 aprilie inventa cate o pacaleala pentru fratele meu. Si toate eram cam pe aceasi schema. Frati-miu iubea somnul, daca putea sa doarma in fiecare zi pana la pranz era cel mai fericit. Dar de 1 aprilie indiferent ca era zi de mers la scoala sau weekend, vacanta sau nu, nu avea nici o sansa. Tata gasea in fiecare an motive urgente si bine intemeiate pentru care frati-miu trebuia sa se trezeasca de la 7, si repede, repede, ca ne grabim!!! Si desi in fiecare an dupa ce era trezit, dusat si imbracat si tata ii zicea „E 1 aprilie” frati-miu zicea ca „gata!!! e ultima data!!! la anu nu o sa iti mai mearga” cadea din nou si din nou in plasa.

Am crezut pana acum cativa ani ca „Ziua pacalelii” este o traditie pur romaneasca si am fost surprinsa sa descopar ca si francezii au „poisson d’avril”. De ce „poisson”, nici ei nu stiu, dar oricum e acelas lucru. Si nu numai in Franta exista ci se pare si in Italia, Statele Unite, Canada.

O sa incerc sa fiu autenta la pacaleli anul asta, ca apoi sa pot face o lista cu cele care mi-au placut cel mai mult.

Lasă un răspuns

