Publicat în Uncategorized

Doneaza sange!

E trist ca in Romania numai in urma unei situatii destul de tragige lumea incepe sa se trezeasca. In urma cu trei sau patru zile a inceput sa se scrie pe internet despre jurnalistul de razboi Mile Carpenisan, internat in stare foarte grava la Spitalul Judetean Timisoara cu septicemie deci cu nevoie mare de sange pentru transfuzii. Sange de care sistemul sanitar romanesc duce mare lipsa. Din pacate astazi a murit.

Sper totusi sa ramana si dupa saptamana asta campania de donat sange inceputa de jurnalisti si blogeri odata cu tristul caz Mile Carpenisan. Prietenii si cunoscutii lui s-au mobilizat si au lansat apeluri in toata tara, in special pe twitter ca oamenii sa mearga sa doneze sange.

Aici aveti toate informatiile despre donarea de sange in Romania.

Citeam in weekend pe blogul Iuliei aventurile ei de la ultima donare de sange, cu sali de asteptare peste sali de asteptare si ore petrecute la spital…si asta in conditiile in care donatorii nu se prea inghesuie. Si mi se pare absurd.

Imi aduc aminte cand am fost sa donez sange pentru prima data in Franta. Nu stiam la ce sa ma astept, era prima data cand donam. M-am inscris in acelas timp si pe lista de donatori de maduva osoasa. Am ajuns la spital, de la intrare am fost trimisa catre sectia « donatori » acolo m-a luat in primire o asistenta draguta care m-a intrebat daca sunt deja in baza lor de data, am spus ca nu. M-a inscris si mi-a dat sa completez un formular, dar care, nici o problema, il pot completa si in timp ce vorbesc cu medicul, care uite, e singur in cabinet si ma poate primi imediat. Timp de 5 minute am vorbit cu medicul pentru a se asigura ca sunt eligibila sa donez si apoi am trecut in sala de langa, unde se recolta sangele. Zece sau 12 paturi, majoritatea ocupate de alti cetateni responsabili. Dupa recoltarea sangelui te condul in sala urmatoare unde in functie de ce ora este ti se da ceva de mancare, ca sa nu ti se faca rau mai tarziu. Si gata. Desi era prima data cand ma duceam, nu cred ca toata avendura sa fi durat mai mult de 40 de minute. Domnul din fata mea, venise de la munca, in pauza de pranz de o ora si stiu ca zicea ca se incadreaza in timp.

Din momentul in care esti in baza de date a spitalului, ti se trimite prin posta de doua ori pe an o hartioara care sa iti aduca aminte da data ultimului don de sange. Daca cumva te numeri printre fericitii posesori ai unei grupe rare, exista posibilitatea sa te sune si sa te intrebe daca nu vrei sa ii vizitezi, atunci cand au nevoie de sange. Nu e chiar asa de complicat, nu?

Lasă un răspuns

