Publicat în Uncategorized

Carti de aventura pentru copii de la bookblog

Pe la inceputul saptamanii trecute, am ajuns pe bookblog si intamplator am dat de un concurs. Cei interesati erau rugati sa trimita un comentariu cu cartile de aventuri ale copilariei lor, care sunt aceastea si de ce au fost impresionati de ele, si premiul era „Darul lui Mibs” de Ingrid Law.

Desi am trecut de anii copilariei, inca mi s-a par interesante si relaxante cartile pentru copii asa ca m-am gandit sa trimit un comentariu si sa particip la concurs.

Am primit si un mail inapoi de la cei de la bookblog saptamana asta spunandu-mi ca ma numar printr castigatori. Surpriza!!!

Despre ce carti scrisesem?

Trecand peste cartile de „sezon” ca Harry Potter sau Narnia, cartile care mi-au marcat oarecum copilaria ar fi urmatoarele:

Singur pe lume – Hector Mallot (Imi aduc aminte ca este prima carte pe care nu am putut sa o las din mana pana cand am terminat-o, am ras si am plans impreuna cu personajul principal si cu maimutica lui, dar in acelas timp m-a facut sa ma gandesc la cum ar fi daca nu as avea in jurul meu oamenii care au grija de mine, daca as fi eu singura pe lume. Cred si acum ca aceasta care m-a transformat si m-a facut mai buna, ca om.)

America – Franz Kafka (Este intr-adevar o carte pentru copilasi ceva mai marisori, poate peste 10 ani, dar ramane pentru mine o carte de aventura pentru adolescenti daca nu pentru copii. Este si un bun punct de inceput pentru a citi Kafka si incet incet pentru a-l intelege. Dar trebuie sa recunosc ca am si fost un pic dezamagita la sfarsitul cartii cand am descoperit ca este neterminata. In acelas timp, America a fost si un punct de plecare in a descoperi viata scriitorilor. A fost prima data cand m-am intrebat oare de ce scriitorul nu si-a terminat cartea, oare de ce a fost totusi publicata, chiar si asa, neterminata si am inceput sa imi pun intrebari despre importanta anumitor personalitati in literatura, despre importanta operei lor, despre aportul acestora la cultura.)

Aventurile lui Hajji Baba din Ispahan – James Morier (Cred ca din pacate aceasta carte inca nu este tradusa in limba romana. Si aceasta a fost pentru mine o prima „experienta”. In carte Hajji Baba, personajul principal, povesteste diverse intamplari, toate fantastice, fabuloase, iesite din comun. Partea cea mai interesanta a cartii si care ma face sa o prezint aici este ca Hadjji Baba este musulman si a fost pentru prima data pentru mine cand vedeam o poveste din ochii unui musulman, cand incercam sa inteleg diferentele, cand realizam cat de „ciudati” erau pentru el europenii, „paganii” din punctul lui de vedere. Cartea expune foarte bine o alta cultura, alte obiceiuri si cred ca te pune pe ganduri si te face sa devii mai tolerant, sa inveti ca in lume suntem toti diferiti faca ca asta sa insemne ceva rau.)

Un gând despre „Carti de aventura pentru copii de la bookblog

Lasă un răspuns

